2011. szeptember 22., csütörtök

SegítsÉG! - Kezdődik a suli! Azaz, 1+1=3 ???


Csodálatosak, nem?
Imádom a gyermekeim, a családom, annyit köszönhetek Nekik! Sokan úgy gondolják, hogy majd az iskola megnevel, majd ott tanulsz. Nem, a gyerekeim a legfontosabbakat azt hiszem már elkezdték megtanulni, és remélem sosem felejtik. Az iskola csak egy plussz vonal, ami mellett a többit nem szabad hanyagolni. Az iskolában csak egyfajta szempontből tanulja a világot, pedig több szögből kéne nézni. 
A fontos, amit itthon lát és hall. Még ha nem is mindig sikerül olyat és úgy mondani és tenni, mint azt szeretném, de következőre újra próbálom.
A legfontosabb belül van, adni, adni és adni, az igazért kiállni, az ősi hitet erősíteni, az igazi múltat megismerni. Az iskolában ezeket nem lehet, ezeket máshonnan kell megtanulni. De sajnos mi is még csak kezdő tanulók vagyunk, de legalább elkezdtük! Ezt mind szeretném, ha Apa és én át tudnánk Nektek adni, az iskolai követelmények mellett is, és Ti tovább fejlesztenétek!!!
A kedvenc gondolatom, amely az iskolát és a hitet tükrözi V.Megre: Anasztázia c. könyvből való, ahol a jólmenő gazdasági szakember, kereskedő a természet ölelésében felnövő öt éves fiát teszteli matematikából.
- No fiam, mennyi egy meg egy?
- Három édesapám.
- Nem, nem jól tudod, az kettő.
- Nem édesapám, ne haragudj, de az három. Amiről Te beszélsz azok a holt számok, azokra igaz, de az ÉLŐ számok körében ez három -  Édesanyám + Édesapám = Szüleim és én, azaz három!!!

Kinga és Botond már nagyok, őket a kor követelményei szerint kezdtem nevelni, hiszen én is ebben nőttem fel. De Timin látom azt a plusszt, amit szeretnék, ha meg tudna részben tartani, hogy értse meg az egészet, amit mi csak részben láthatunk, érezhetünk.


Botond egyszer azt mondja, hogy
- Anya, már tudom, mit jelent, honnan ered a "Segítség" szó!
- No, honnan?
- Segíts! Ég!
És biztos igaza van. Erről beszélek részben... :-)

Mindeközben pedig ezt hallgattam, talán ez sem véletlen, Nektek küldöm a jövőtökre!
Csík Zenekar - Tartsd Magad Nemzetem



Egy másik kedvencem:
Wass Albert: A bujdosó imája





Csíksomlyóra gondolj vissza Kinga, ha erőre van szükséged!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése